Uzupełnienie aktu stanu cywilnego
NAZWA
USŁUGI
|
Uzupełnienie aktu stanu cywilnego
|
WYMAGANE
DOKUMENTY ORAZ MIEJSCE ICH ZŁOŻENIA
|
1. Wniosek
o uzupełnienie aktu stanu cywilnego złożony przez osobę uprawnioną (określenie
jakie dane mają zostać uzupełnione).
2. Wskazanie
dokumentu oraz dokumentu na podstawie którego ma być dokonane uzupełnienie.
3. Jeżeli
uzupełnienie aktu stanu cywilnego ma zostać wykonane na podstawie
zagranicznego aktu stanu cywilnego do wniosku należy załączyć oryginał tego
dokumentu wraz z tłumaczeniem na język polski.
4. Jeżeli
uzupełnienie aktów stanu cywilnego ma zostać wykonane na podstawie materiałów
archiwalnych należy załączyć uwierzytelniony odpis lub wypis lub uwierzytelnioną
przez właściwe organ reprodukcję tych materiałów.
5. Ważny
dokument tożsamości przy składaniu wniosku.
|
OPŁATY
|
39,00 zł - odpis zupełny aktu stanu
cywilnego po uzupełnienie aktu
Wpłata z tytułu opłaty skarbowej można
dokonać na rachunek bankowy Urzędu Gminy Ujazd
( numer konta bankowego: 13 9291 0001
0170 4068 2000 0030 ) lub bezpośrednio w kasie Urzędu.
|
TERMIN
ZAŁATWIENIA SPRAWY PRZEZ URZĄD
|
Z wnioskiem o uzupełnienie aktu stanu
cywilnego może wystąpić osoba uprawniona tj.: osoba, której ten akt dotyczy,
lub jej przedstawiciel ustawowy, osoba mająca w tym interes prawny,
prokurator. Wniosek składa się do kierownika urzędu stanu cywilnego, który
sporządził dany akt. Wniosek o uzupełnienie aktu stanu cywilnego, można
złożyć również do kierownika urzędu stanu cywilnego, który sporządził dany
akt stanu cywilnego za pośrednictwem polskiego konsula. Uzupełnienie aktu
stanu cywilnego, dokonuje się na podstawie innych aktów stanu cywilnego
jeżeli stwierdzają one zdarzenie wcześniejsze i dotyczą tej samej osoby lub
jej wstępnych. Jeżeli podstawą uzupełnienia ma być zagraniczny dokumentu
stanu cywilnego, który stwierdza zdarzenie wcześniejsze , dotyczy tej samej
osoby do wniosku o uzupełnienie konieczne jest załączenie oryginału tego
dokumentu wraz z jego urzędowym tłumaczeniem na język polski. W przypadku gdy
uzupełnienie aktu stanu cywilnego ma nastąpić na podstawie materiałów
archiwalnych należy załączyć uwierzytelniony odpis lub wypis lub
uwierzytelnioną przez właściwe organ reprodukcję tych materiałów.
Uzupełnienie aktu stanu cywilnego następuje w formie czynności materialno –
technicznej.
|
SPOSÓB
ODWOŁANIA
|
Od
decyzji odmownej, wydanej przez kierownika urzędu stanu cywilnego w Ujeździe,
przysługuje odwołanie do Wojewody Łódzkiego za pośrednictwem tut. urzędu w
terminie 14 dni od doręczenia decyzji.
|
PODSTAWA
PRAWNA
|
1. Ustawa z
dnia Ustawa z dnia 28 listopada 2014 roku Prawo o aktach stanu cywilnego
(Dz.U.2016r. poz. 2064 jt.)
2. Ustawa z
dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2016 r., poz. 1827
jt.).
3. Ustawa z
dnia 25 czerwca 2015 roku Prawo konsularne (Dz.U. z 2017 r., poz. 1545 jt.).
|
MIEJSCE
ZAŁATWIENIA SPRAWY
|
Nazwa komórki organizacyjnej
|
Referat
Spraw Obywatelskich
|
Nazwa stanowiska
|
Urząd
Stanu Cywilnego
|
Numer pokoju
|
9
|
e-mail
|
k.michalak@ujazd.com.pl
j.krawul@ujazd.com.pl
|
Numer telefonu
|
(44)
719-21 29 wew. 22
|
Klauzula informacyjna
Wyświetlony: 2438
Dodany 18.03.2019 12:48:00 przez Sylwia Jaworska
Autor dokumentu Sylwia Jaworska
Ważny do: bezterminowo
Modyfikacja: 06.05.2020 10:57:42 przez Sylwia Jaworska
Historia zmian [3]