Uzyskanie informacji o środowisku i jego ochronie
NAZWA USŁUGI
|
Uzyskanie
informacji o środowisku i jego ochronie
|
WYMAGANE DOKUMENTY ORAZ MIEJSCE ICH ZŁOŻENIA
|
Wymagane
dokumenty:
Wniosek o udostępnienie informacji o środowisku i jego ochronie z określeniem:
- podmiotu
ubiegającego się o udostępnienie informacji o środowisku i jego ochronie,
- danych
teleadresowych wnioskodawcy,
- zakresu wniosku
(należy wskazać informacje o środowisku i jego ochronie, o których
udostępnienie występuje wnioskodawca),
- sposobu lub
formy udostępnienia informacji.
Informację niewymagającą
wyszukiwania, która może być przekazana w formie ustnej, udostępnia się bez
pisemnego wniosku.
Miejsce
złożenia wniosku:
Urząd Gminy w
Ujeździe, Plac Kościuszki 6, 97-225 Ujazd, w godzinach pracy Urzędu:
- Sekretariat ( pokój Nr 1 ) lub za pośrednictwem operatora pocztowego
|
OPŁATY
|
- Za wyszukiwanie
informacji, przekształcanie informacji w formę wskazaną we wniosku,
sporządzanie kopii dokumentów lub danych oraz ich przesłanie organ
administracji pobiera opłaty w wysokości odzwierciedlającej związane z tym
uzasadnione koszty, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12
listopada 2010 r. w sprawie opłat za udostępnianie informacji o środowisku.
- Wyszukiwanie i
przeglądanie w siedzibie organu administracji dokumentów wyszczególnionych w
publicznie dostępnym wykazie o dokumentach zawierających dane o środowisku
jest bezpłatne.
- Opłaty nie
pobiera się, jeżeli wniosek został złożony przez organ administracji.
- Opłatę za
udostępnienie informacji o środowisku, po jej ustaleniu przez organ, uiszcza
się w terminie 14 dni.
|
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY PRZEZ URZĄD
|
Informacja o
środowisku powinna zostać udostępniona bez zbędnej zwłoki, nie później niż w
ciągu miesiąca od dnia złożenia wniosku, a w przypadku spraw skomplikowanych
- nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia złożenia wniosku.
|
SPOSÓB ODWOŁANIA
|
W przypadku
odmowy udostępnienia informacji wydana zostaje decyzja administracyjna, od
której stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania w terminie 14 dni od
daty otrzymania decyzji, do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Piotrkowie
Trybunalskim, za pośrednictwem Wójta Gminy Ujazd.
|
PODSTAWA PRAWNA
|
- Ustawa
z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji
o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie
środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. (Dz.U
z 2018, poz. 2081 ze zm.)
- Rozporządzenie
Ministra Środowiska z dnia 12 listopada 2010 r. w sprawie opłat za
udostępnianie informacji o środowisku (Dz. U. z 2016 r. poz. 2089)
- Ustawa z dnia
14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. 2018r.
poz. 2096, ze zm.)
|
MIEJSCE ZAŁATWIANIA SPRAWY
|
Nazwa komórki organizacyjnej
|
Referat
Planowania Przestrzennego i Gospodarki Komunalnej
|
Nazwa stanowiska
|
Inspektor ds.
ochrony środowiska
|
Numer pokoju
|
15
|
e-mail
|
r.chwalinski@ujazd.com.pl
|
Numer telefonu
|
44 719 21
29 wew. 30
|
Załączniki:
1. Wniosek o udostępnienie informacji o środowisku i jego ochronie
Wyświetlony: 1222
Dodany 25.04.2019 09:56:10 przez Sylwia Jaworska
Autor dokumentu Sylwia Jaworska
Ważny do: bezterminowo
Modyfikacja: 25.04.2019 09:56:10 przez Sylwia Jaworska
Historia zmian [0]