Zaproszenie do składania ofert
ZAPROSZENIE
DO SKŁADANIA OFERT
I. Zamawiający
Zamawiającym jest :
Gmina Ujazd
Plac Kościuszki 6 , 97-225 Ujazd
Tel. 044 719 21 29 wew. 43
adres internetowy: www.bip.ug.ujazd.com.pl
adres poczty elektronicznej: inwestycje@ujazd.com.pl
II. Postępowanie
1. Tryb
udzielenia zamówienia
Postępowanie o
udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie zapytania ofertowego
zgodnie
z Regulaminem udzielania zamówień publicznych w Urzędzie Gminy w Ujeździe
wprowadzonym Zarządzeniem nr 194/2020 Wójta Gminy Ujazd z dnia 30 grudnia 2020
r. oraz postanowieniami niniejszego
zaproszenia.
Każdorazowo gdy w niniejszym zaproszeniu jest mowa o:
1)
„Wykonawcy”, należy
przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną albo jednostkę organizacyjną
nieposiadającą osobowości prawnej, która ubiega się o zawarcie umowy, złożyła
ofertę lub zawarła umowę;
2)
„Kc”, należy przez to
rozumieć ustawę Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z
2020 r. poz. 1740 ze zm.);
3)
„Ofercie
najkorzystniejszej”, należy przez to rozumieć ofertę najkorzystniejszą z
uwzględnieniem kryteria oceny ofert – ceny.
2. Oznaczenie
postępowania
Postępowanie
prowadzone jest pod nazwą:
Utworzenie punktu dydaktycznego przy
Przedszkolu Samorządowym w Ujeździe przy udziale środków
z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi w
ramach konkursu „Nasze ekologiczne pracownie”. Wszelka
korespondencja oraz dokumentacja w tej sprawie będzie powoływać się na powyższe
oznaczenie.
III. Opis przedmiotu zamówienia
IV.
Termin i miejsce wykonania zamówienia:
1.
Zamawiający wymaga wykonania zamówienia do
dnia 30.04.2021 r.
2. Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia przedmiotu zamówienia własnym
transportem, na własny koszt i ryzyko do siedziby placówki oświatowej tj.
Przedszkola Samorządowego w Ujeździe,
ul. Przedszkolna 5, 97 – 225 Ujazd.
V. Zawartość oferty i sposób jej
przedstawienia
1.
Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Wykonawca może złożyć ofertę
na wszystkie zadania, kilka zadań lub na jedno zadanie.
2.Wymagania ogólne
1) Każdy Wykonawca
może złożyć tylko jedną ofertę;
2) Oferta
musi być złożona w formie pisemnej, zgodnie z wymaganiami opisanymi
w niniejszym zapytaniu ofertowym;
3) Ofertę
należy sporządzić w języku polskim, w sposób czytelny na komputerze, maszynie
lub pismem odręcznym. Wymagane specyfikacją dokumenty i oświadczenia
sporządzone w języku obcym powinny być złożone wraz z tłumaczeniem na język
polski;
4) Formularz oferty
oraz dokumenty sporządzane przez Wykonawcę powinny być podpisane przez osoby
upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu
Wykonawcy. Wszystkie kartki oferty powinny być trwale spięte i ponumerowane;
5) Wskazane
jest, aby wszystkie miejsca, w których Wykonawca naniósł poprawki były
parafowane przez osobę podpisującą ofertę;
6) Wykonawca
ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty;
3.
Zawartość oferty i sposób jej
przedstawienia
Oferta powinna zawierać:
1) formularz ofertowy - sporządzony zgodnie z
załącznikiem nr 1 do niniejszego zaproszenia oraz wypełnione załączniki nr 4 A-
I (załączniki dotyczące zadania, którego dotyczy składana oferta).
2) Pełnomocnictwo
do podpisania oferty lub inny dokument, z którego wynika umocowanie do
podpisania oferty. Pełnomocnictwa należy przedłożyć w oryginale lub kopii
poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza;
3) klauzula
informacyjna - załącznik Nr 3;
4) w przypadku Wykonawców ubiegających się
wspólnie o udzielenie zamówienia, do oferty musi być załączony dokument
ustanawiający pełnomocnika wykonawców występujących wspólnie do
reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania
w postępowaniu i przy zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Pełnomocnictwa należy przedłożyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza.
4.
Opakowanie
oferty
W
przypadku oferty składanej drogą pocztową bądź osobiście Wykonawca powinien
umieścić oryginał oferty wraz z wymaganymi dokumentami w jednym,
zamkniętym opakowaniu zaadresowanym na adres Zamawiającego: Urząd Gminy Ujazd,
Plac Kościuszki 6, 97-225 Ujazd - zawierającym oznaczenie Oferta na: „Utworzenie
punktu dydaktycznego przy Przedszkolu Samorządowym w Ujeździe przy udziale
środków
z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi
w ramach konkursu „Nasze ekologiczne pracownie”. Jeżeli Wykonawca zastrzega, że informacje objęte tajemnicą
przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej
konkurencji, nie mogą być udostępniane, informacje te należy umieścić w
oddzielnej kopercie wewnątrz opakowania oferty, oznaczonej napisem: „Informacje
stanowiące tajemnice przedsiębiorstwa”. Informacja o zastrzeżeniu dokumentów
stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa należy podać również w Formularzu
oferty załączając uzasadnienie wykazujące iż informacje stanowią tajemnicę
przedsiębiorstwa.
5.
Zmiana lub wycofanie
oferty
Wykonawca może wprowadzić zmiany w złożonej ofercie lub ją wycofać, pod
warunkiem, że uczyni to przed terminem składania ofert. Zarówno zmiana, jak i
wycofanie oferty wymagają formy pisemnej. Zmiany dotyczące treści oferty
powinny być przygotowane, opakowane i zaadresowane w ten sam sposób co oferta.
Dodatkowo opakowanie, w którym jest przekazywana zmieniona oferta należy
opatrzyć napisem “ZMIANA”.
Pisemne oświadczenie o wycofaniu oferty powinno być opakowane i
zaadresowane w ten sam sposób jak oferta. Dodatkowo opakowanie, w którym jest
przekazywane to powiadomienie należy opatrzyć napisem “WYCOFANE”.
6.
Odrzucenie oferty
Oferta zostanie odrzucona w następujących
przypadkach:
1)
jej treść nie odpowiada treści zaproszenia, z zastrzeżeniem możliwości
poprawienia omyłki;
2)
zawiera niską cenę w stosunku do wartości przedmiotu zamówienia, jeżeli w toku
oceny ofert Zamawiający poweźmie wątpliwości co do możliwości realizacji
zamówienia za wskazaną cenę
i w związku z tym zasadne jest wyjaśnienie elementów składowych oferty mających
wpływ na cenę,
a złożone wyjaśnienia nie udowodnią, że cena gwarantuje realizację zamówienia;
3)
wykonawca w
wyznaczonym terminie nie zgodził się na poprawienie omyłki w swojej ofercie;
4)
wykonawca nie wyraził
zgody, na przedłużenie terminu związania ofertą o liczbę dni wymaganą
w wezwaniu Zamawiającego;
5)
została złożona przez
wykonawcę niespełniającego warunków udziału w postępowaniu, jeżeli Zamawiający
postawił takie warunki;
6)
wykonawca nie
złożył wymaganych dokumentów lub złożone dokumenty zawierają błędy lub budzą
wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, a także gdy wykonawca nie złoży
dokumentów pomimo wezwania Zamawiającego do ich złożenia, uzupełnienia,
poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień
we wskazanym terminie;
7)
została złożona po
terminie składania ofert;
8)
wykonawca nie wyraził
zgody na wybór jego oferty po terminie składania ofert;
9)
jest nieważna na
podstawie odrębnych przepisów.
7.
Badanie i ocena ofert
1)
W toku badania i oceny
ofert zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnienia, uzupełnienia treści
złożonych ofert;
2)
Jeżeli Wykonawca nie
złożył wymaganych dokumentów lub złożone dokumenty zawierają błędy lub budzą
wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wzywa do ich złożenia,
uzupełnienia, poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie
wskazanym;
3)
Zamawiający poprawia
w ofercie:
a)
oczywiste omyłki
pisarskie;
b) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych
dokonanych poprawek;
c) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z zaproszeniem ofertowym,
niepowodujące istotnych zmian w treści oferty;
- Niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została
poprawiona.
VI.
Miejsce i termin
składania ofert
1.
Ofertę należy złożyć w
siedzibie Zamawiającego: Urząd Gminy Ujazd, Plac Kościuszki 6, 97-225 Ujazd-
Sekretariat, pokój nr 1.
2.
Termin składania ofert
upływa w dniu 03.03.2021, godz. 11:00.
3.
Zamawiający
dopuszcza złożenie oferty e-mailem na adres: inwestycje@ujazd.com.pl (skan
oryginału dokumentu).
VII.
Termin związania ofertą
1.
Wykonawca zostanie
związany złożoną ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą
rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
2.
Zamawiający
może zwrócić się do wykonawców o przedłużenie terminu związania ofertą.
VIII.
Opis sposobu porozumiewania się z Wykonawcami
1.
Postępowanie
prowadzone jest w formie pisemnej.
2.
Dla
zachowania terminów wymaganych dla poszczególnych czynności wystarczające jest
dokonanie czynności drogą elektroniczną na adres: inwestycje@ujazd.com.pl.
3.
Wykonawca może zwracać się do Zamawiającego o
wyjaśnienia treści zapytania ofertowego. Zamawiający udzieli niezwłocznie
wyjaśnień, pod warunkiem że wniosek o wyjaśnienie treści zapytania ofertowego
wpłynął do Zamawiającego nie później niż 2 dnia przed upływem wyznaczonego
terminu składania ofert;
4.
Osobą upoważnioną do kontaktowania się z
Wykonawcami jest:
a)
Paweł Lasota – Kierownik Referatu Inwestycji i Rozwoju, Tel.
44 719-21-29 wew. 29
b)
Monika Zarzycka – Podinspektor ds. funduszy inwestycyjnych tel. 44 719-21-29 wew. 43.
5.
Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz
informacje przekazane drogą elektroniczną na adres inwestycje@ujazd.com.pl uważa się za złożone w terminie,
jeżeli ich treść dotarła do zamawiającego przed upływem terminu.
IX.
Zmiana zaproszenia do składania ofert
1.
Zamawiający zgodnie z art. 701 §3
Kc zastrzega prawo do zmiany treści ogłoszenia przed upływem terminu składania
ofert. Dokonaną w ten sposób zmianę Zamawiający przekaże niezwłocznie wszystkim
Wykonawcom, którym przekazano zaproszenie.
2.
Zamawiający zgodnie z art. 701 §3
Kc zastrzega prawo do zmiany lub odwołania warunków niniejszego postępowania, a
także odwołania postępowania bez konieczności podania przyczyn. Zamawiający
odwoła postępowanie w przypadku braku ważnych ofert, odrzucenia wszystkich
ofert, gdy cena oferty najkorzystniejszej będzie wyższa od kwoty, którą
Zamawiający przeznaczył na realizację umowy (chyba że podejmie decyzje o
zwiększeniu tej kwoty).
3.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do podjęcia
negocjacji z Wykonawcami, którzy złożyli oferty w zakresie warunków
przedstawionych w złożonych ofertach, m.in. ceny, okresu gwarancji, terminu
realizacji, z uwagi na m.in.: cena najkorzystniejszej oferty przekracza
wysokość środków przeznaczanych w budżecie na usługę objętą niniejszym
postępowaniem.
X.
Opis sposobu
obliczenia ceny oferty
1. Wykonawca podaje w ofercie cenę ryczałtową za realizację całości lub
części zadania przedmiotu zamówienia. Cena ryczałtowa musi zawierać wszystkie
koszty Wykonawcy związane z realizacją zamówienia w tym dostawę.
2. Wykonawca podaje w formularzu ofertowym cenę brutto w złotych polskich
zawierającą podatek od towarów i usług w wymaganej przepisami wysokości z
dokładnością do jednego grosza, stawkę oraz wartość podatku VAT. Ponadto, w załączniku Nr 4A- I (w zależności
od złożonej oferty) szczegółowy opis przedmiotu zamówienia Wykonawca podaje
ceny jednostkowe oraz łączną wartość brutto za realizację przedmiotu
zamówienia.
3. Wypełnione tabele zawierać muszą opis
przedmiotu zamówienia wraz z kalkulacją ceny ofertowej dostarczanych pomocy
dydaktycznych oraz potwierdzenie spełnienia wymaganych parametrów technicznych
określonych przez Zamawiającego w załączniku nr 4A-I do zaproszenia (w
zależności na jaki zakres Wykonawca składa ofertę – wszystkie zadania, kilka
lub na wydzielone zadanie)
4.
W zawartej
umowie w sprawie zamówienia publicznego cena oferty (wynagrodzenie wykonawcy)
wyrażona zostanie w złotych polskich i rozliczana będzie w złotych polskich.
5.
Zasady rozliczeń
pomiędzy zamawiającym i wykonawcą zostały ujęte we wzorze umowy (załącznik nr 2
do zapytania ofertowego).
6.
Cena całkowita oferty
obejmować będzie wszelkie należności, koszty wykonawcy za wykonanie całości
przedmiotu niniejszego zamówienia, z uwzględnieniem opłat i podatków (także od
towarów i usług).
XI.
Kryterium oceny ofert
i wybór najkorzystniejszej oferty
1.
Przy ocenie ofert Zamawiający będzie kierował się kryterium ceny (100%
- 100 pkt.). Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z najniższą ceną w ramach poszczególnego
zadania. Zamawiający dokona oceny ofert na podstawie ceny oferty podanej w
formularzu oferty każdego zadania na podstawie poniższego wzoru:
cena najniższa
liczba punktów oferty badanej = ------------------------------- x 100 pkt
cena badana
2.
Zamawiający zastosuje we wszystkich wyliczeniach zaokrąglenia wyników do
dwóch miejsc po przecinku. Oferowana cena
powinna zawierać wszystkie koszty Wykonawcy i opłaty zawiązane z realizacją
zamówienia.
XII.
Informacja dotycząca ochrony danych osobowych pozyskanych przez
Zamawiającego w dokumentach składanych przez Wykonawcę (m.in. oferta,
oświadczenia, dokumenty na potwierdzenie spełniania warunków udziału w
postępowaniu).
1.
Zgodnie z art. 13 ust.
1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie
danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający
informuje, że:
1) administratorem
Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Ujazd, Urząd Gminy Ujazd, Plac
Kosciuszki6, 97-225 Ujazd
2) inspektorem
ochrony danych osobowych w Urzędzie Gminy Ujazd jest Pani Żaneta
Bykowska-Winkiel e-mail iod@ujazd.com.pl tel.:
44 719-21-29, wew. 24;
3)
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym
z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie
zapytania ofertowego na: Utworzenie punktu dydaktycznego przy
Przedszkolu Samorządowym w Ujeździe przy udziale środków
z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi w
ramach konkursu „Nasze ekologiczne pracownie”.
4) Odbiorcami
Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona
zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o przepisy ustawy o dostępie do
informacji publicznej t.j. 1330, Dz. U. z 2018 r., poz. 1330 z późn. zm;
5) obowiązek podania
przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest
wymogiem ustawowym określonym w przepisach prawa, związanym z udziałem w
postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego;
6) Pani/Pana dane
osobowe będą przechowywane przez okres w jakim Zamawiający zobowiązany jest do
przechowywania dokumentacji zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z
dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych
rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu
działania archiwów zakładowych (Dz. U. Nr 14, poz. 67 z późn. zm.),;
7) w odniesieniu do
Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób
zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art.
15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
b) na podstawie art.
16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
c) na podstawie art.
18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych
osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2
RODO;
d) prawo do
wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna
Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza
przepisy RODO;
9) nie przysługuje
Pani/Panu:
a) w związku z art.
17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do
przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art.
21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą
prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
2.
Ponadto Zamawiający
informuje, że Wykonawca ubiegając się o udzielenie zamówienia publicznego jest
zobowiązany do wypełnienia wszystkich obowiązków formalno-prawnych związanych z
udziałem w postępowaniu. Do obowiązków tych należą m.in. obowiązki wynikające z
RODO, w szczególności obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO
względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te
wykonawca bezpośrednio pozyskał. Jednakże obowiązek informacyjny wynikający z
art. 13 RODO nie będzie miał zastosowania, gdy i w zakresie, w jakim osoba
fizyczna, której dane dotyczą, dysponuje już tymi informacjami (vide: art. 13
ust. 4). Ponadto wykonawca będzie musiał wypełnić obowiązek informacyjny
wynikający z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazuje
zamawiającemu i których dane pośrednio pozyskał, chyba że ma zastosowanie co
najmniej jedno z włączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.”
XIII.
Informacje o formalnościach jakie powinny zostać
dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego
1. Wykonawca będzie obowiązany do spełniania wymagań formalnych przez cały
okres realizacji zamówienia.
2.
Osoby reprezentujące
Wykonawcę przy podpisywaniu umowy powinny posiadać ze sobą dokumenty
potwierdzające ich umocowanie do podpisania umowy, o ile umocowanie to nie
będzie wynikać z dokumentów załączonych do oferty.
3.
W przypadku wyboru
oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy przedstawienia umowy
regulującej współpracę tych Wykonawców. Umowa taka powinna określać strony
umowy, cel działania, sposób współdziałania, zakres prac przewidzianych do
wykonania każdemu z nich, solidarną odpowiedzialność za wykonanie zamówienia,
oznaczenie czasu trwania konsorcjum, wykluczenie możliwości wypowiedzenia umowy
konsorcjum przez któregokolwiek z jego członków do czasu wykonania zamówienia.
4.
Zawarcie umowy nastąpi
według wzoru umowy Zamawiającego stanowiącego załącznik nr 2 do postępowania z
uwzględnieniem ewentualnych zmian wprowadzonych na etapie postępowania.
5.
Jeżeli Wykonawca,
którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie
zamówienia publicznego, Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród
pozostałych ofert.
XIV.
Warunki Umowy
1.
Z Wykonawcą, którego
oferta została uznana, jako oferta najkorzystniejsza, zostanie zawarta umowa
zgodnie ze Wzorem Umowy, stanowiącym Załącznik nr 2.
2.
Zamawiający
przewiduje unieważnienie postępowania w ramach danego zadania w sytuacji
przekroczenia kwoty przeznaczonej na jego realizację lub w przypadku nie
złożenia oferty na dane zadanie.
Wykaz załączników do
zaproszenia:
Załącznik nr 1 -Formularz oferty - DOCX
Załącznik nr 2 - Wzór umowy - DOCX
Załącznik nr 3 - Klauzula Informacyjna - DOCX
Załącznik nr 4 A-I -Opis Przedmiotu Zamówienia - ZIP
Zaproszenie do składnia ofert - PDF
Wyświetlony: 79
Dodany 23.02.2021 15:21:20 przez Eryk Fiszbak
Autor dokumentu Eryk Fiszbak
Ważny do: bezterminowo
Modyfikacja: 23.02.2021 15:21:20 przez Eryk Fiszbak
Historia zmian [0]